5 nyomós érv, miért meditálj rendszeresen

A csukott szemmel, némaságban való üldögélést nem tartjuk túl sokra. Köldökbámulás. MeditálGATásként emlegetjük például, kedves kicsinyítGETő jelzővel ellátva azt a pár pillanatot, amíg minden eltűnik, de csak, hogy újra felbukkanjon. Ha mégis,..akkor meg próbálunk hessegetni, dühöngünk hogy nem megy, mérgesen kijövünk belőle, felugrunk, és rázzuk a lábunkat, mert unjuk a passzivitást.

Ajjaj, talán nem is olyan könnyű a passzivitás, főleg, …, főleg éberen, figyelemben. Hogyan? Figyelni, és nem gondolni? Áh. IGEN! Figyelni, s ..nem REAGÁLNI…rögös belső út egy olyan kultúrában, ahol illő konkrét és intelligens fiókokban tárolt vélemény birtokában, látszólag ésszerű, valójában egy kényelmesen (akár úgynevezett “spirituálisan”) sablonos logikában élni.
Ha egy másik, a hiperrealista utat választjuk, ha hajlandóak vagyunk vagy némi józanságra, ha a tudomány végzetes babonarendszere még nem ette fel a szabad belátásunkat és van bennünk szántszándék, képessé válhatunk az egy fókuszú figyelem megismerésére. ami hosszabb távon beélesíti azt a részrehajlástól mentességet, amit Carlos Castaneda második figyelemnek nevez. Ami a csendben születik, ezért tartalmazza a valóság valamennyi lehetséges aspektusát. És most jöjjön a bulvár, a finom elmecsemege 🙂

A meditáció boldoggá tesz.

Kezdjük egy igazán egzakt ténnyel: a Visconsini egyetem kutatásai kimutatták, hogy az agy boldogságért felelős területei jóval aktívabbak a gyakorló buddhisták esetében, mint a nem meditáló kontrollcsoportban. A fizikai kísérletekkel megalapozott eredmények arra is rámutatnak, hogy a meditáció hatásosan oldja a test feszültségét, főleg, ha előtte izomlazító és légzésszabályozó gyakorlatokat is végzünk.

Jobbak leszünk?

Rendszeres gyakorlása enyhíti a lelki stresszt is, mivel elvonja a figyelmünket az állandóan bennünk zakatoló problémáktól, és a megoldásukra irányuló, gyakran mókuskerékként pörgő elmeműködést is elcsendesíti. Segít a nehezen kezelhető érzelmek -harag, irigység, önzés- kezelésében, és a helyükbe hosszútávon jól megalapozott szeretetet, nyugalom, és együttérzés kerül.

Hogyan működik?

A csendes megfigyelés eltávolít önmagunktól annyira, hogy a megszokottnál objektívabban tekinthetünk saját magunkra és problémáinkra. Kicsit olyan lehet ez eleinte, mintha egy videofilmet –mely néha kellemetlen meglepetés is lehet- néznék saját magunkról. A csendes meditációban viszont a cselekedeteink valódi indítékai is feltárulhatnak. Ez az újfajta önismeret pedig egyre korábban figyelmeztet bennünket, mikor elkapnának minket zsigeri indulataink, vagy bármilyen, bennünket jellemző negatív érzelem.

Ezáltal viszont fokozódik a boldogság, és az egészség érzete. A belőlünk sugárzó örömből pedig részesül mindenki, akivel kapcsolatba kerülünk. Egy kis részt átadunk békés nyugalmunkból és ez a pozitív információ továbbéli életét a másik emberben. Ezért a meditáció nem csak a Te számodra ajándék, de családodnak, barátaidnak, és mindenkinek, akivel nap mint nap összeakadsz. J

A meditáció okosít?

Az elme rendszeres kiürítésével idővel könnyebb eldönteni, mi fontos, és mi lényegtelen. Méltó céljainkat, melyek e belső folyamatban lassan kikristályosodnak, ezután könnyebben tartjuk szem előtt. Úgy tűnik majd, javul a koncentrációs készségünk, és tetteinkben is hatékonyabbak vagyunk.Megnő teljesítményünk, és a munkánkkal is elégedettebbek leszünk. A diákok könnyebben tanulnak, és az ismereteiket jobban elraktározzák. Így az iskolai teljesítményük is javul.

Jelenlét!

A meditáció a jelenlét érzetét drasztikusan felerősíti. A rendszeres kilépéssel emlékeink és jövőbe vetített képeink illúziójából lassan újrateremti a világunk kereteit. Felébred az intuíció ereje, a belső nyugalom, a mindenség erőibe vetett bizalom, amit Jung „ősbizalom”nak nevez. Rá merjük bízni magunkat a dolgok folyására, kevésbé érezzük a kontrollálás kényszerét.
Egyszóval: belépünk az itt és most terébe, ami igazán megfizethetetlen jótétemény, és mindössze napi húsz percünkbe kerül – amikor ráadásul nem is kell csinálnunk semmit!

NE FELEDD: A BOLDOGSÁG, VAGY A SZENVEDÉS MEGSZŰNÉSÉNEK A FORRÁSA NEM KÍVÜL KERESENDŐ! 😉

f3b6046cff9d041afebd8f485c548770

Forrásmunka: Susannah M. Meditáció mindenkinek
Kép forrása: http://www.dharmadoodles.com/gallery/

CSODÁS, VAGY OLYAN, AMILYEN ÜLDÖGÉLÉST MINDENKINEK! 🙂