Ha reggelre kelek, szükségem van egy gyors indításra a nap további részéhez. Most kávé helyett ajánlom ezt az ízletes, pikáns turmixot. Tele van béta-karotinnal, ami  az A-vitamin legfontosabb forrása. A vitamin fontos a jó látás és a nyálkahártyák egészsége szempontjából. Egyes kutatások szerint a béta-karotinban gazdag étrenddel csökkenhet a tüdő-, bőr-, gyomor-, vastagbéldaganatok száma.

Hozzávalók: fél alma, pici gyömbér, pici sárgarépa, pici sütőtök, 3 db datolya, a lép egészségéért, és enyhe hashajtó hatásáért, 1 narancs leve, 1 citrom leve, Sok-sok őrölt fahéj a belső tűz felélesztéséért, Víz, Picike méz

A DATOLYA természetes cukortartalma rendkívül magas, de tartalmaz B-vitamint, kalciumot, magnéziumot, foszfort, rezet, káliumot, cinket illetve vasat is. Tekintélyes mennyiségű kalcium és a magnézium tartalma miatt könnyedén juthat a szervezet a szükséges kalciumhoz. Étkezési rosttartalma szintén nem lebecsülendő.
A datolya vértisztító hatású,  ezáltal a májat és a lépet is támogatja. Egyes vizsgálatok szerint jótékony hatása van a légzőszervekre is.
Növényi hormontartalmának köszönhetően a változókor idején segíthet a hormonháztartás egyensúlyának megtartásában. Réz és kálium tartalma elősegíti a szervezet regenerációját.
Vigyázzunk, mert nagy mennyiségben megterheli a gyomrot, viszont rendszeres kis adagokban fogyasztva enyhe hashajtó hatással bír magas rosttartalmának köszönhetően. Bár a friss datolya több C-vitamint tartalmaz, mint aszalt változata, szárítva azonban több niacint, rezet, vasat és magnéziumot tartalmaz. Azt is jó tudni, hogy a datolya egy tiramin nevű szerves vegyületet is tartalmaz, ami az arra érzékenyeknél migrénes fejfájást okozhat.