Ki szereti a csokoládét? 🙂 Áááá. Gondoltam! Pssszt..!! Én is! …Nagyon.

A csokoládé az Istenek Eledele, és lefogadom, hogy te sem rajongsz a sok-sok adalékanyagért, amivel a legfinomabb összetevőket kispórolják kedvenc addiktívumunkból. Van megoldás: készíts Te is teljesértékű és egészséges desszertet! Garantáltan örömet szerzel vele. Lesz benne minden, ami a hormonokat örömdalra fakasztja.

Jó hír, hogy az egészségünkre nagyon jó hatással van ez a nasi, hiszen biológiailag is értékes hatóanyagokkal bír! Tudtátok, hogy egy csésze kakaóban kétszer annyi antioxidáns van, mint egy pohár vörösborban, háromszor annyi, mint egy csésze zöld, és csaknem ötször annyi, mint egy csésze fekete teában? Mivel az antioxidánsokra nagy szüksége van a szervezetnek a betegségek megelőzésében; és sok ilyen anyag található a kakaóban, rendszeres fogyasztásukkal jót teszünk magunknak, késleltethetjük az öregedést.

 

RECEPT

GYÜMÖLCS  HÁZICSOKI KÖNTÖSBEN

HOZZÁVALÓK: I. FÁZIS: – gyümölcsök: mandarin gerezdek (magvatlanul), almaszeletkék, datolyák,  banánszeletkék, bármilyen aszalvány (szilva, őszibarack, körte

II. FÁZIS: – a csokoládébevonathoz: kakaóvaj, kakaópor, őrölt napraforgómag, vagy keshudió

ELKÉSZÍTÉSE: -10 dkg reszelt kakaóvajat olvassz fel vízfürdőben (túlhevítés hatására a kakaóvaj bizonyos alkotói kis göböcskék formájában kicsapódhatnak) -Adj hozzá 4-5 evőkanál kakaóport -Egy kis csésze porrá őrölt földimogyoróval, vagy kesudióval is gazdagíthatjuk a csokoládét, evvel a kakaóvaj kemény roppanósságát ellensúlyozhatjuk. -A kikevert finom masszában forgassuk meg a kívánt gyümölcsöket, tegyük őket sütőpapírral bélelt tálkába, és uzsgyi, a fagyasztóba be. Egy óra múltán fogyasztható! Hamar olvad a kézben, ezért érdemes falatnyi gyümölcsöket készíteni.

TIPP: Édesítsd tetszőlegesen, de keserűen is jóleső, így ez a lépés elhagyható Cseppents 100%os, tiszta növényi illóolajat a csokiba. Én most narancs esszenciát használtam, de isteni a vaníliakivonat és a levendula, citrom, a tonkabab, a kardamommag illóolaja. Próbáljátok ki! 🙂

cshokolatt

A KAKAÓ ÉLETTANI HATÁSAIRÓL

Sokan azért utasítják el a csokoládét és a belőle készített finomságokat, mert a kakaó állítólag  erős serkentőszer. Igen, igaz, hogy a kakaó is tartalmaz koffeint, a kávénál viszont jóval kevesebbet. A kakaószemekben található theobrominnak a koffeinnél tízszer gyengébbek az élettani hatásai, és nem befolyásolja lényegesen a központi idegrendszer működését.

Védi a sejteket is! A kakaóbab körülbelül 8-13 százaléka az antioxidáns hatású  polifenol, amely növeli az erek rugalmasságát, regenerálja az erek szerkezetét, így védi a szervezetet a szív- és érrendszeri megbetegedésekkel szemben. A kakaó rengeteg flavonoidot is tartalmaz, ennek az egyik csoportjából a flavanolokból különösen sokat.

cocoa2

Az epicatechin és a catechin vegyületeknek köszönhetően minél több kakaót fogyasztunk, úgy csökken a vérnyomásunk is, valamint jelentősen csökken a vérrögképződés valószínűsége és a szervezet egészét általánosan érintő gyulladásos megbetegedések gyakorisága is! A kakaó polifenoljai ezek mellett jótékonyan hatnak a vér zsír- és koleszterinszintjére is. 

Tehát a valódi kakaó, és a belőle készített csokoládé nagyon is egészséges, ha nem dolgozzák fel túlzottan, hiszen az eljárások az antioxidánsok elpusztításával járnak. Az adalékanyagok (emulgeálószerek, glükózszirup, hidrogénezett növényi zsírok) is károsak lehetnek, amivel az értékes kakaóvajat és a kakaóbab belső anyagát, a kakaómasszát helyettesítik az ipari csokikészítésben. A kereskedelemben kapható kakaóból viszont általában eltávolítják az epikatehint, annak keserű íze miatt. Ugyancsak csökkenti az epikatehintartalmat a kakaó- és a csokoládégyártás sokféle feldolgozási folyamata.

Friss gyümölcsök, csokoládéval fűszerezve

Kellemes csokoládézást!!! …, és vidám ünnepet kívánok .-)