Lépjünk akkor tovább a tettek mezejére, nézzük a bevásárlólistát.
Változtatni sohasem késő, az élet rövid, próbáld ki másképp!
ÉS JÓ HÍREM VAN! 
Egy átlagos zöldségpiacon MINDEN kapható a lenti listából! Az alábbi egy egyszerű alaplista lehet akkor is, ha táplálkozás-átállítást tervezünk. Ezekből a hozzávalókból MINDEN földi jó elkészíthető! Good luck, sok sikert nekünk a VÁLTOZÁSHOZ!

Aszalványok:
szilva, barack, körte, mazsola

Olajas magvak:
tökmag, napraforgómag, mandula, dió

Zöldségek:
fokhagyma, sárgarépa, cékla, leveles zöldségek, fehérrépa, zeller, feketeretek, sütőtök

Gyógyteák:
zsálya, csalán, cickafark, citromfű, zöld tea, fodormenta, bazsalikom, zsurló, máriatövismag, hibiszkusz

Gyömbérgyökér, Fahéj, Méz

Gabonák:
köles, barnarizs, hajdina-ami fűféle, nem gabona

Gabonapelyhek, csíraőrlemények, lehetőleg nem búzából:
lenmagpehely, zabpehely, rozspehely

Útifűmaghéj

Fűszerek:
biovegeta, kurkuma, currykeverék, koriander, bazsalikom, kömény, borsikafű

Gyümölcsök:

  • Szezonális hazai gyümölcsök
  •  Alma: magas pektin(növényi zselatin) és rosttartalma tisztítja a bélrendszert, természetes C-vitamin forrás, ami azért jelentős, mert a természet többnyire bioflavonoid nevű összetevőkkel teremti meg nekünk a C-vitamint, amik segítik a C-vitamin hasznosulását, és önállóan is jótékony tulajdonságúak. A bioflavonoidok körébe tartozó, P-vitaminnak is nevezett Rutin pl. az érflak erősségét és rugalmasságát növeli. A Rutin a citrusfélék fehér, héj alatti részében, és a gerezdeket elválasztó hártában rejlik, ezért ezeket a gyümölcsöket hámozás, és magozás után ezekkel együtt teszem a turmixgépbe. (A hajdinában is sok rutin van!)
  • Grapefruit: tipikus bitter-tonik, azaz méregtelenítő, frissítő hatású gyümölcs. Az érrendszertől, a veséken át a májig mindent tisztít, tonizál. Immunerősítő hatású
  • Narancs: mint fent – C-vitamin, pektin, rutin forrás
  • Kiwi: A gyümölcsök közül a legmagasabb C-vitamin tartalommal rendelkezik, 10-szer annyi C-vitamint tartalmaz mint a narancs és már egy szem gyümölcs elfogyasztása fedezi egy felnőtt szervezet napi C-vitamin szükségletét. Tartalmaz még káliumot, boront, foszfort, magnéziumot, kalciumot és E-vitamin tartalma is igen magas. Segít a gyulladásos betegségek leküzdésében, K-vitamin tartalma biztosítja a vér alvadékonyságát. Segít a krónikus fáradság legyőzésében, erősíti a csontokat
  • Banán: A benne lévő magnézium és kálium jó hatással van a vérnyomásra, A-, C- és E-vitamin-tartalmával fiatalon tartja a sejteket. Ezenkívül a benne található nyomelemek és ásványi anyagok is lassítják az öregedést. Segít a nőknek a menstruáció előtti szindróma – felpuffadás, mellérzékenység, fejfájás, fáradtság, ingerlékenység, depresszió – enyhítésében is. Magnézium-, kálium- és kalciumtartalma révén a banán természetes “gyógyszerként” működik. A B6-vitamin és a cink szintén hozzájárul a kellemetlen tünetek enyhítéséhez.

Napi Kajarend

(ötlet: www.antalvali.com / kiegészítések a kúra időtartamára innen: http://bionom.hu/meregtelenites-bionom-modra.html)

1. Egy pohár langyos vízzel kezdem a napot, kávéskanálnyi szódabikarbónával dúsítva, a szervezet plussz lúgosításáért. Az íze penetráns, de pár nap alatt rá lehet kattanni!

2. A következő napirendi pont egy tisztító ital, amiből jó nagy mennyiséget iszunk majd, hogy jó sokat tudjunk pisilni:

  • Fél grapefruitFél almaFél citrom – héját lehámozom, magjait kiügyeskedem, a gerezdek héjait és a fehér burkot is turmixolom
  • 1-5 gerezd fokhagyma (A fokhagymás tipp szintén Antal Vali előadásán hangzott el. Használatával alapos parazitairtást végzünk az emésztőrendszerünkben. Három gerezdnyi fokhagyma két liter turmixban még szociálisan elfogadható illatot eredményez-saját tapasztalat.) 
  • Egy kiskanál fahéj (Emésztésserkentő, melegítő, hevítő, fertőtlenítő, hasnyálmirigyműködés szabályozó)
  • Egy hüvelykujjnyi friss gyömbér fele (Emésztésserkentő, puffadásgátló, fertőtlenítő)
  • 1.5-2 liter víz
  • Alkalmanként dobhatunk bele egy-egy zöldséglevelet, vagy egy kis marék spenótot is. (De miért ne tehetnék bele időnként kiwit, vagy banánt is?)
  • Antal Vali javaslata szerint tegyünk bele egy-három evőkanálnyi hidegen sajtolt olajat is (minőségi extra szűz olíva, dúsítva tökmag, máriatövis, sárgabarackmag olajjal)

Minimum a felét még reggel megiszom, a többit a nap során fogyasztom el!

3. Megiszok egy pohár vízben elkevert útifűmaghéjat. Kihagyható amúgy, mert a Kolláth-reggeli épp elég rostot tartalmaz, ez esetben az abba kevert és ázott lenmagpehely lesz az a növényi zseléanyag, ami megköti és kitessékeli a salaknyagokat a bélcsatorna faláról.

4. Ezután jön a reggeli, amit én korai ebédként fogyasztok majd, mivel a reggeli turmix önmagában is jól telít. A tervezett Kolláth-reggeli nem terheli meg az emésztést, ennélfogva szuper ebéd, nem terít le a nap kellős közepén. Ezerféleképpen variálható, fűszerekkel, gyümölcsökkel elvarázsolva. Kísérletem: hányféle különböző Kolláth -reggelit tudok elkészíteni?

Egy alap Kolláth-reggeli elkészítése:
-Előző nap este 2 dl vízben áztassunk be 4 evőkanál rozspelyhet/zabpelyhet és 1-1 kiskanál szezám- illetve lenmagpelyhet. Tehetünk bele más őrleményeket, korpákat, de reggel friss csírákat is adhatunk hozzá!
-Kevés vízbe áztassunk be mazsolát vagy/és egyéb aszalt gyümölcsöt (székrekedőseknek különösen ajánlott az aszalt szilva) és magvakat apróra tört diót, mandulát, napraforgót, tökmagot, stb. Az áztatóvizet reggel öntsük le, mert a magvakból ezalatt kiáztak azok az enzimgátló anyagok, amik az emésztést megnehezítenék, ezt nem akarjuk most meginni.
-Reggel a kettőt egy edénybe öntjük, apróra vágott almát vagy/és egyéb gyümölcsöt, 1 kk fahéjat, esetleg 2 evőkanál mákot (ne cukrozottat), és egy kis frissen facsart citromlevet, valamint mézet teszünk bele. Válassunk összetevőket belátásunk szerint. A keverék sűrűségét tetszés szerint variáljuk.

A Kolláth-reggeli hatásai:
– nem terheli meg a gyomrot és jóllakottságérzéssel tölt el
– hozzájárul az ideális testsúly beállításához (kövérek fogynak, soványak híznak)
– székrekedést szűnteti
– méregtelenítő hatásának köszönhetően fizikai, szellemi teljesítőképességünk növekszik
– mivel az emésztőrendszert nem terheli meg nő a koncentrációképességünk
– koleszterinszintet csökkenti, és a vérkeringésünknek is jót tesz
– a benne található ásványi anyagok a hajunk, körmünk állapotát is javítja
– ínysorvadás mértékét képes csökkenteni
– csonterősítő
-letisztogatja a belek falára tapadt lerakódásokat

5. Ebédem, illetve esetemben korai vacsorám valamilyen főtt gabona lesz, nyers, vagy párolt zöldségekkel. Lehet, hogy nyers ételekkel is kísérletezem, ha az időm engedi majd. A recepteket folyamatosan állítom össze.

6. Tea, tea, tea, víz, víz, víz
A szervezetet folyamatosan öbölögetni kell belülről, ami napi 5-7 liter tiszta folyadék elfogyasztását jelenti. Ez a mennyiség már az ételeim főzővizét is tartalmazza. Szörnyen soknak hangzik, de törekedni fogok rá.

7. Vacsorára nyers zöldségsalátát készítek majd, ha nem bírom ki evés nélkül, de ez az óriási mennyiségű folyadék miatt nem valószínű.

Nem lesz nasizás, vagyis: “két étkezés között nem eszek”! 🙂

Ennyit az előkészületekről. A recepteket kb. kétnaponta töltöm majd fel, hogy ötleteket tudjatok meríteni a főtt ebédkéhez!
Ha más receptötletekre is vágysz, akkor látogass el ide: www.eletkert.hu

Jó készülődést, Gyönyörű Tavaszvárást, Nők Napját, és Békét mindenkinek!