STRESSZOLDÓ MINIGYAKORLAT 5 PERCBEN

„Zöld Zuhany”  |  Színlégzés gyakorlat

A stresszorokra, azaz a negatív (di-)stresszt kiváltó tényezőkre, mint például munkahelyi feszültség, folyamatos teljesítménykényszer, ismétlődő családi konfliktusokra adott reakcióink a szivárvány minden színében tudnak pompázni, aktuális hangulatunktól, és egészségi állapotunktól függően. Régóta ismert tény, hogy az azonos stresszfaktorokra nem specifikus, azaz eltérő választ ad nemcsak két ember, de ugyanaz a személy, eltérő állapotaiban is. Tehát, a stresszhatásra adott válaszainkat mi magunk is hatékonyan befolyásolhatjuk, ha énerőnket tudomásul véve latba vetjük önismeretünk megszerzett kincseit, és önmagunk emelésére használjuk a tudást, boldoggá téve másokat is! Természetesen a coping, azaz a stresszel való megbirkózás egyik lehetősége néha már csak a helyzet alapos átalakítása lehet, avagy a helyzetből való kilépés, ha az adott időpillanatban már nem látszik a feloldás lehetségesnek. De ha még nem ennyire súlyos a helyzet, talán elegendő volna pusztán saját magunkat hangolni, hogy ne keveredjünk önnön negatív érzelmeink sötét hálójába.

Az egyik ilyen egyszerűségében is szép, önálló gyakorlat az úgynevezett színlégzés technika, amelyet bárki bármikor alkalmazhat, szinte eszköztelenül.
A cikkemben felsorolt kellékek nem feltétlenül szükségesek, de hatékonyan segíthetik az ellazulás folyamatait. Lássuk!

 


 „Itt az ideje, hogy többet megtudj saját magadról, és arról, mi mindenre vagy képes.” Louise L. Hay

 

⚕️ #Praxis:
Helyezkedjünk el kényelmesen ülő, vagy fekvő testhelyzetben, és hunyjuk be a szemünket. Ha fekszünk, egy könnyű kendővel a szemünkön enyhíthetjük a beáramló fényeket, és a gyengéd súly földelő hatását is élvezhetjük. Néhány pillanatig így hangolódjunk, s próbáljuk figyelmünket kitartóan a lélekzetünkre fordítani. Ha sikerült elcsendesednünk, s kapcsolatba kerültünk légzésünk folyamatával, akkor most képzeljük el, hogy a szivárvány zöld színében zuhanyzunk és belélegezzük ezt a nyugtató, csillapító színt! Érezzük mellette a szemtakaró anyagot, ez előkészített illatot, zenét-hangot is, érzékeljük a nyugtató benyomásokat minél több érzékünkkel, legalább 5 percen keresztül!

 

 

⚕️ #Aromaterápiás segítség
Készítsünk egy egyedi szinergiát, amellyel a belső kiegyensúlyozottság, energikusság, és frissesség társítható. Én a jógaóráimon is a #limett + #rozmaring + #borsosmenta keveréket alkalmazom, élénkítő, és feltisztító hatásáért. Cskis tiszta, minőségi, BIO illóolajjal dolgozz. [A “terápiás” kitétel esetünkben nem feltétel, mivel ilyen kategória az aromaterápiás minőségbiztosításban jelenleg nem létezik, leginkább hálózatos forgalmazók marketingszavaként jellemző.] A hangulat oldására a nyugtató majoranna, levendula és a narancs is kitűnő választás, mindkettő esszencia nyugtató hatású, magas vérnyomásban szenvedőknek kifejezetten ajánlott háziszer! Permetezd a keveréket a levegőbe a színlégzés gyakorlata alatt, és hagyd, hogy tudattalanod tartalmai szépen felszakadozzanak, mind több teret adva a Tudatosnak, a MOSTnak, s a Napos energiáknak!
A jelen pillanatban való teljes belehelyezkedés a kulcsa mindennek. Ha nem kívánkozunk másba, mint ami adatott, vagyis amit saját magunk teremtettünk önmagunk számára…

 

 

⚕️ #Megerősítések alkalmazása 
Ha van már a birtokodban saját
#szankalpa, ismételd el azt a gyakorlat végén magadban háromszor. Ha még nem foglalkoztál evvel a gyakorlattal, akkor csupán válassz néhány pozitív állítást, amely formailag egyszerű, jelen idejű, és önmagadra vonatkozik. Evvel formáld jelenlétedet az ő Univerzum csodájának aktív részesévé.

MEGERŐSÍTÉS A SZÍNLÉGZÉS GYAKORLATHOZ
„Ez az ébredés. és a tiszta jelenlét ITT és MOST pillanata. Tudom, hogy biztonságban vagyok, nincsen mit veszítenem, csak a jelen pillanat átélését. Tudom, hogy biztonságos és békés átváltanom a régi szokásrendemből egy újba, amely illeszkedik új belátásaimhoz, és tapasztalataimhoz.”

 


S egy utolsó javaslat Neked…Soha ne hagyd, hogy maga alá gyűrjön egy szubjektív hangulat! Találd meg a pillanatban a potenciált, hiszen minden egyes MOST pillanata lehetőség a teljes kibontakozásra, a belső csended megélésének örömteli és aktív élményére! A hangulatok jönnek-mennek, és mi talán túl nagy jelentőséget tulajdonítunk nekik, és megengedjük magunknak, hogy belső környezetünket teljesen átalakítsák, s végül akár meg is határozzák azt.
Élj a belső lehetőségeiddel, vedd kezedbe a sorsodat, és ne feledd,

A felhők felett mindig süt a Nap!

🌞❣️💦

Szeretettel,
NmsTe