A kép illusztráció

A kép illusztráció

Félrecsúszóban lévő méregtelenítő kúrám tiszteletére megleptem magam egy nagy tál fahéjas-magvas zabkrémmel. Úgy kanalaztam, mint egy megvadult óriáskígyó, mert az önkontrollt ez a finomság veszélyesen, és alattomosan leépíti.

A zabkrém beltartalmi értékei kitűnőek, ha a magvakat, mézet, fahéjat nem nézzük, akkor is minimum 4 súlyos népbetegséget (magas vérkoleszterinszint, hasnyálmirigy kimerülés, vastagbél problémák, szellemi kimerültség, elhízás) előzhetünk meg vele, az elkészítése pedig nem vesz igénybe több időt, mint az elfogyasztása.


Nyers Zabkrém/zableves elkészítése:

~Áztass be egy pohárnyi zabpelyhet annyi forró vízben, ami bőven ellepi, ~s 10 perc múlva annyi vízzel turmixold el, amilyen sűrűn tálalni szeretnéd. ~Tálald ki ~Ízesítsd nyers mézzel, fahéjjal. ~Szórd meg, lehetőleg egy éjjelen át előáztatott magvakkal, és mazsolával, vagy egyéb aszalványokkal. ~Reszelj le egy fél almát, és halmozd a krémed/levesed közepére.

Gondolom feltűnt, hogy se főzés, se óvatos rotyogtatás lassú tűzön…, ez egy nyers étel. Van mit megőrizni a zabban, nem érdemes hővel pusztítani.  Jó étvágyat hozzá!

 

 

A ZAB TÁPÉTRÉKE ÉS EGÉSZSÉGÜNKET TÁMOGATÓ HATÓANYAGAI

A zab takarmányértéke nagyon jó, amely jól hasznosuló fehérje-, keményítő- és zsírtartalmának köszönhető. Gazdag a mész és foszfortartalma, amely a csontképződést segíti elő. De mindezek mellett még E-vitamint is tartalmaz, ami az apaállatok tenyész képességét növeli. 😀 Fehérjéket, B csoportba tartozó vitaminokat, ásványi anyagokat (vas, kobalt, mangán, cink, alumínium és kálium), valamint az A-vitamin előanyagát, a karotint tartalmazza. A bór és a jód is megtalálható benne nyomelemként.

A zabszalmafürdőt kovasavtartalma teszi érdekessé. A zab nyugtató hatása főként az aveninre, egy indol-alkaloidra vezethető vissza. Nyugtatószerként főleg a mag alkoholos kivonatát alkalmazzák.

Előnyös élettani hatásának titka a nagy rost- és az alacsony zsírtartalomban rejlik. A rostok számos betegség és kóros állapot megelőzésében hasznosak, hogy csak a legkézenfekvőbbeket említsük: segítenek csökkenteni a vér koleszterinszintjét és stabilizálni a vércukorszintet. Emellett szerepük van a vastagbélrák, a székrekedés és az elhízás megelőzésében is.

Alacsony nátrium tartalma miatt kitűnő magas vérnyomású és vese betegeknél. Hasznos gabona a cukorbetegeknek, csökkenti a vércukor szintet. Magas B1 és B6 vitamin tartalma miatt pozitívan hat a psychére, segít a kedvtelenség ellen, kiegyensúlyozó hatású. Emeli a szellemi teljesítőképességet, koncentrációt, segít megszüntetni a krónikus fáradtságot.

 

AZ ÉLELMI ROSTOKRÓL

A durva rostok ideálisan tisztítják a vastagbelet – ez pedig a hosszú, egészséges élet záloga. Az élelmi rostok poliszacharidokból és ligninből állnak, fontos szerepet játszva az emésztés folyamatában. Léteznek vízoldékony növényi rostok ezek állaga zselészerű -, amelyek az emésztőrendszerben megkötik a koleszterint, így az nem tud felszívódni. A vízben nem oldódó rostokat pedig a természet “seprőjének” nevezhetjük. Csökkentve a táplálék áthaladási idejét, kevesebb méreganyag felszívódására adnak lehetőséget, mintegy kisöpörve azokat. A modern orvostudomány is bebizonyította, hogy a vastagbél különböző betegségeinek kialakulásában az egyik fő tényező a rostszegény táplálkozás. A zab értékes forrása mind a vízben oldhatatlan, mind az oldható rostoknak, s ez a kettősség az, ami elősegíti az egészséges bélműködést.

Felhasznált irodalom:
hunza.hu
nepgyogyaszat.hu