Ennek a cikknek a témája a
MEDITÁCIÓ
előkészítése, a hangolás fázisának felépítése. Ez megtörténhet jógagyakorlatok végzésével, vagy az alábbi felkészüléssel is.
Mi az értelme?
Szellemi gyakorlatok végzése során a belátások áradása mély belső elfogadást igényelnek a jelen felé, hiszen ezek megváltoztathatják teljes belső rendszeredet, hiedelemvilágodat, a világodat. Ami addig a talpán állt, most az égnek áll, a megfordítottból pedig előáll az igazság. Ennek elviseléséhez erő és bizonyosság kell, amely a megoldást nem önmaga akaratából származtatja, mert nem (jól) megoldó akarat az, amely szűrőkön át látja a valóságot – hanem legtöbbször az élni, túlélni akaró akarat. Ahogyan  Ez a nemtudás következtében kiáradó félelem a megszűnéstől, ez a mi eredendő problémánk. Ha életünk örök, nem volna mit veszítenünk, próbálkozásainkkal megtölthetnénk a végtelent. De halandók vagyunk, ezért a verseny, a félelem, a nyomasztó érzelmek, melyek kikezdik szelídségünket és tiszta megértésünk elé állnak. És mindig van meghaladó gondolkodás. A Buddhisták is csak azért sápadnak el néhanapján, mert ez az egész hacacáré újra és újra megtörténik, a szamszáráből való kilépésig. “Semmi sem olyan fontos az ember számára, mint a sorsa, semmi sem olyan félelmetes, mint az örök élet.” –  (1623-1662) francia matematikus, fizikus és gondolkodó.

A meditáció adhat egy kulcsot a szavakkal nem leírható térhez, ahol a kétségek eloszlanak, és enyhülhet az énképünkhöz való tapadás hipnotikus vonzereje. Érdemes azonban tisztázni a célt, amiért leülünk, tisztázni, hogy minden gondolatroham elengedhető, és megkeresni a megfelelő gyakorlatot, s ha kell Neked, akkor tanítót, és közösséget.
A gyakorlásod előtt pedig alkalmazz hangoló rituálét, ha így könnyebb a későbbi koncentráció, kitartott “tudati edzés”.

„Zöld Zuhany”  színlégzés gyakorlat

A stresszorokra, azaz a negatív (di-)stresszt kiváltó tényezőkre, mint például munkahelyi feszültség, folyamatos teljesítménykényszer, ismétlődő családi konfliktusokra adott reakcióink a szivárvány minden színében tudnak pompázni, aktuális hangulatunktól, és egészségi állapotunktól függően. Régóta ismert tény, hogy az azonos stresszfaktorokra nem specifikus, azaz eltérő választ ad nemcsak két ember, de ugyanaz a személy, eltérő állapotaiban is. Tehát, a stresszhatásra adott válaszainkat mi magunk is hatékonyan befolyásolhatjuk, ha énerőnket tudomásul véve latba vetjük önismeretünk megszerzett kincseit, és önmagunk emelésére használjuk a tudást, boldoggá téve másokat is! Természetesen a coping, azaz a stresszel való megbirkózás egyik lehetősége néha már csak a helyzet alapos átalakítása lehet, avagy a helyzetből való kilépés, ha az adott időpillanatban már nem látszik a feloldás lehetségesnek. De ha még nem ennyire súlyos a helyzet, talán elegendő volna pusztán saját magunkat hangolni, hogy ne keveredjünk önnön negatív érzelmeink sötét hálójába.

Az egyik ilyen egyszerűségében is szép, önálló gyakorlat az úgynevezett színlégzés technika, amelyet bárki bármikor alkalmazhat, szinte eszköztelenül. A cikkemben felsorolt kellékek nem feltétlenül szükségesek, de hatékonyan segíthetik az ellazulás folyamatait. Lássuk!

 



Helyezkedjünk el kényelmesen ülő, vagy fekvő testhelyzetben, és hunyjuk be a szemünket. Ha fekszünk, egy könnyű kendővel a szemünkön enyhíthetjük a beáramló fényeket, és a gyengéd súly földelő hatását is élvezhetjük. Néhány pillanatig így hangolódjunk, s próbáljuk figyelmünket kitartóan a lélekzetünkre fordítani. Ha sikerült elcsendesednünk, s kapcsolatba kerültünk légzésünk folyamatával, akkor most képzeljük el, hogy a szivárvány zöld színében zuhanyzunk és belélegezzük ezt a nyugtató, csillapító színt! Érezzük mellette a szemtakaró anyagot, ez előkészített illatot, zenét-hangot is, érzékeljük a nyugtató benyomásokat minél több érzékünkkel, legalább 5 percen keresztül!

Aromaterápiás segítség
Készítsünk egy egyedi szinergiát, amellyel a belső kiegyensúlyozottság, energikusság, és frissesség társítható. Én a jógaóráimon is a limett + rozmaring + borsosmenta keveréket alkalmazom, élénkítő, és feltisztító hatásáért. Cskis tiszta, minőségi, BIO illóolajjal dolgozz, a biztonság érdekében.

[A “terápiás” kitétel esetünkben nem feltétel, mivel ilyen kategória az aromaterápiás minőségbiztosításban jelenleg nem létezik, leginkább hálózatos forgalmazók marketingszavaként jellemző.] A hangulat oldására a nyugtató majoranna, levendula és a narancs is kitűnő választás, mindkettő esszencia nyugtató hatású, magas vérnyomásban szenvedőknek kifejezetten ajánlott háziszer! Permetezd a keveréket a levegőbe a színlégzés gyakorlata alatt, és hagyd, hogy tudattalanod tartalmai szépen felszakadozzanak, mind több teret adva a Tudatosnak, a MOSTnak, s a Napos energiáknak!
A jelen pillanatban való teljes belehelyezkedés a kulcsa mindennek. Ha nem kívánkozunk másba, mint ami adatott, vagyis amit saját magunk teremtettünk önmagunk számára…

Megerősítések alkalmazása 
Ha van már a birtokodban saját
szankalpa, ismételd el azt a gyakorlat végén magadban háromszor. Ha még nem foglalkoztál evvel a gyakorlattal, akkor csupán válassz egy pozitív állítást, amely formailag egyszerű, jelen idejű, és önmagadra vonatkozik. Evvel formáld jelenlétedet, ha túl szétszórt, vagy zavarodott vagy belül. Lehet ez egy jókívánság a környezeted felé, amivel önmagadat formáló erődet ajánlod fel a közsség, vagy egy szeretted javára. Fontos, hogy ne egyéni vonzódásaid kielégítéseképp végezd a gyakorlatot, mert akkor éppenséggel ellengyakorlatot végeznél.

Például megfelelő, kellően száraz, és biztonságos lehet az alábbi megerősítés – ennél biztosabb támaszunk az elme játékai ellen nem is nagyon akadhat. Megelőzheti a fantáziálás, elmerüléses játék, vágykergetés állapotait.

“Nem érzek semmit, nem akarok semmit, nem tudok semmit, nem gondolok semmit.”