A mai csodás napsütésben kitört rajtam a késztetés, hogy a hűtőben tornyosuló zöldségekből valami finomat, és egészségeset készítsek. Beszereztem a hozzávalót, ami mindössze egy csomagnyi teljes kiőrlésű pitatészta volt, a helyi piacon. Ha ügyesen becsomagoljuk, még útravalónak is jó lesz, laktató, frissítő és energetizáló szendvicsként.

 

ELKÉSZÍTÉSE:

A töltelékbe
 került: Pici darab sütőtök, pici darab zeller, egy kisebb sárgarépa, negyed darabka sonkahagyma, kis darabka lila káposzta, fejes saláta levele.
A zöldségeket lereszeltem, a lilakáposztát felcsíkoztam, és az egészet összekevertem negyed kocka, apróra vágott tofuval.
A tofu fehérjetartalma igen magas, a zöldségek pedig erősítik az immunrendszert, segítik a jó emésztést, a magas energiaszintet. 

Az öntetbe kerültA reggel elkészült zabkrémet használtam fel alapként, és kevertem bele élesztőpelyhet, kurkumát, pici sót, és kiskanálnyi mustárt az ízhatás, és jobb emészthetőség kedvéért.
A zab a legmagasabb zsírtartalmú gabona, ami lassan felszívódó szénhidráttartalmával kíméli a hasnyálmirigyet. Fűtő hatású, ezért télen különösen ajánlott zabot enni.
A kurkuma az egyik leghatékonyabb vértisztító, és fertőtlenítű fűszer, amit az indiai ayurvédikus gyógyászat nagyrabecsült gyógyszerként alkalmaz. Használjuk bátran! Az ételnek érdekes aromát ad, de bánjunk vele csínján, nagyobb adagban a keserű íz lesz az uralkodó. Vértisztításhoz kúraszerűen hetente egy kiskanállal fogyasszuk a kurkumát. Keverjük el vízben, vagy töltsük kapszulákba.